Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Seriál, fenomén dnešní doby
Tirmantingerová, Adéla ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Lebedová, Veronika (oponent)
Předmětem bakalářské práce "Seriál, fenomén dnešní doby" je analýza a popis seriálů vysílaných v hlavním vysílacím čase. Práce v první části vymezuje a definuje pojem hlavní vysílací čas. Ke konci této kapitoly jsou popsané změny vysílacích formátů v průběhu let. V další kapitole je definována seriálová tvorba v Česku, Evropě a v Americe. Ve třetí kapitole popisuje seriály vysílané ve hlavním vysílacím čase v průběhu roku 2019. Krátce představuje některé vysílané seriály, které jsou rozděleny podle typu, a zmiňuje všechny seriály, které byly odvysílané.
Seriál, fenomén dnešní doby
Tirmantingerová, Adéla ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Lebedová, Veronika (oponent)
Předmětem bakalářské práce "Seriál, fenomén dnešní doby" je analýza a popis seriálů vysílaných v hlavním vysílacím čase. Práce v první části vymezuje a definuje pojem hlavní vysílací čas. Ke konci této kapitoly jsou popsané změny vysílacích formátů v průběhu let. V další kapitole je definovány pojem seriál a charakterizuje jeho specifické rysy a druhy. Ve třetí kapitole popisuje seriály vysílané ve hlavním vysílacím čase v průběhu roku 2019. Krátce představuje některé vysílané seriály, které jsou rozděleny podle typu, a zmiňuje všechny seriály, které byly odvysílané.
Faktory strachu. Funguje strach v žánru Reality TV jako nástroj sebereflexe i manipulace?
Sinkovičová, Eva ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Hájek, Václav (oponent)
Diplomová práce zkoumá formáty žánru Reality TV, jejichž ústředním tématem je strach. Snaží se odhalit, jakým způsobem se v těchto pořadech se strachem pracuje. V teoretické části práce dochází nejprve k seznámení s žánrem Reality TV, k jeho teoretickému a historickému vymezení. Formulován je pojem "strach" a následně je fenomén strachu rozebrán prostřednictvím pojetí strachu ve společenskovědních oborech sociologie, antropologie, filozofie a psychologie. Nastíněna je také historie zobrazování strachu v umění. V praktické části práce je popsána užitá metodika a design výzkumu. Poté jsou představeny zkoumané Reality TV o strachu a jejich analýza formy a stylu. Závěrečný úsek praktické části pak tvoří výzkumná zpráva odhalující výsledky získané kvalitativním zkoumáním na základě zakotvené teorie.
Proměna vědomostních soutěží v českých televizích
Švestka, Jan ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Cílem této práce je nalézt odpověď na otázky týkající se vývoje televizního žánru kvízových pořadů. Zabývá se stručně i vývojem v zahraničních zemích, hlavní pozornost ale věnuje České republice a českým celoplošně vysílajícím médiím všeobecného zaměření. Konkrétně televizím Česká televize, Nova, Prima a Barrandov. Klade důraz na problematiku původnosti formátů. Časově se omezuje na období mezi lednem 1993 a dubnem 2012. Připomíná i vývoj v minulých dobách, nicméně do analýzy ji nezahrnuje. Samotný rozbor odkrývá vývoj čtyř nepůvodních kvízů a na jejich příkladech ukazuje různé typy přebírání kvízových formátů. Odhaluje zákonitosti přebírání zahraničních i domácích pořadů. Ukazuje, jak se kvízy během posledních devatenácti let měnily. Snaží se nalézt odpovědi na několik otázek týkajících se českých televizních kvízů obecně i jejich dílčích problémů. Proměnilo se vystupování moderátorů? Jak je to s moderátory a soutěžícími z hlediska pohlaví? Objevuje se v kvízech více žen, anebo mužů? Je nyní více kvízů než před devatenácti lety? Jak se v jejich tvorbě odráží společenské změny? Ovlivnily západní vzory českou kvízovou tvorbu? Pokud ano, tak jak? Jaký dopad tyto změny měly na rozmanitost kvízových formátů?

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.