|
Seriál, fenomén dnešní doby
Tirmantingerová, Adéla ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Lebedová, Veronika (oponent)
Předmětem bakalářské práce "Seriál, fenomén dnešní doby" je analýza a popis seriálů vysílaných v hlavním vysílacím čase. Práce v první části vymezuje a definuje pojem hlavní vysílací čas. Ke konci této kapitoly jsou popsané změny vysílacích formátů v průběhu let. V další kapitole je definována seriálová tvorba v Česku, Evropě a v Americe. Ve třetí kapitole popisuje seriály vysílané ve hlavním vysílacím čase v průběhu roku 2019. Krátce představuje některé vysílané seriály, které jsou rozděleny podle typu, a zmiňuje všechny seriály, které byly odvysílané.
|
|
Seriál, fenomén dnešní doby
Tirmantingerová, Adéla ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Lebedová, Veronika (oponent)
Předmětem bakalářské práce "Seriál, fenomén dnešní doby" je analýza a popis seriálů vysílaných v hlavním vysílacím čase. Práce v první části vymezuje a definuje pojem hlavní vysílací čas. Ke konci této kapitoly jsou popsané změny vysílacích formátů v průběhu let. V další kapitole je definovány pojem seriál a charakterizuje jeho specifické rysy a druhy. Ve třetí kapitole popisuje seriály vysílané ve hlavním vysílacím čase v průběhu roku 2019. Krátce představuje některé vysílané seriály, které jsou rozděleny podle typu, a zmiňuje všechny seriály, které byly odvysílané.
|
|
Faktory strachu. Funguje strach v žánru Reality TV jako nástroj sebereflexe i manipulace?
Sinkovičová, Eva ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Hájek, Václav (oponent)
Diplomová práce zkoumá formáty žánru Reality TV, jejichž ústředním tématem je strach. Snaží se odhalit, jakým způsobem se v těchto pořadech se strachem pracuje. V teoretické části práce dochází nejprve k seznámení s žánrem Reality TV, k jeho teoretickému a historickému vymezení. Formulován je pojem "strach" a následně je fenomén strachu rozebrán prostřednictvím pojetí strachu ve společenskovědních oborech sociologie, antropologie, filozofie a psychologie. Nastíněna je také historie zobrazování strachu v umění. V praktické části práce je popsána užitá metodika a design výzkumu. Poté jsou představeny zkoumané Reality TV o strachu a jejich analýza formy a stylu. Závěrečný úsek praktické části pak tvoří výzkumná zpráva odhalující výsledky získané kvalitativním zkoumáním na základě zakotvené teorie.
|
|
Proměna vědomostních soutěží v českých televizích
Švestka, Jan ; Jirák, Jan (vedoucí práce) ; Kruml, Milan (oponent)
Cílem této práce je nalézt odpověď na otázky týkající se vývoje televizního žánru kvízových pořadů. Zabývá se stručně i vývojem v zahraničních zemích, hlavní pozornost ale věnuje České republice a českým celoplošně vysílajícím médiím všeobecného zaměření. Konkrétně televizím Česká televize, Nova, Prima a Barrandov. Klade důraz na problematiku původnosti formátů. Časově se omezuje na období mezi lednem 1993 a dubnem 2012. Připomíná i vývoj v minulých dobách, nicméně do analýzy ji nezahrnuje. Samotný rozbor odkrývá vývoj čtyř nepůvodních kvízů a na jejich příkladech ukazuje různé typy přebírání kvízových formátů. Odhaluje zákonitosti přebírání zahraničních i domácích pořadů. Ukazuje, jak se kvízy během posledních devatenácti let měnily. Snaží se nalézt odpovědi na několik otázek týkajících se českých televizních kvízů obecně i jejich dílčích problémů. Proměnilo se vystupování moderátorů? Jak je to s moderátory a soutěžícími z hlediska pohlaví? Objevuje se v kvízech více žen, anebo mužů? Je nyní více kvízů než před devatenácti lety? Jak se v jejich tvorbě odráží společenské změny? Ovlivnily západní vzory českou kvízovou tvorbu? Pokud ano, tak jak? Jaký dopad tyto změny měly na rozmanitost kvízových formátů?
|